Kraniosakrální terapie – LANDEWEER GERT GROOT

21.34 
Kraniosakrální terapie je jemnou a zároveň účinnou metodou při problémech se zády, migrénách, při poruchách spánku a při mnoha dalších potížích. Gert Groot Landeweer je v této oblasti renomovaným expertem a nabízí v této knize názorné vylíčení základů kraniosakrální terapie. Ukazuje, jak si můžeme pomoci sami a jak můžeme rychle, snadno a šetrně pomoci svým rodinným příslušníkům s jejich nejrůznějšími zdravotními problémy díky technikám, jež se dají naučit snadno a poměrně rychle. Budeme k tomu potřebovat jen trochu klidu, trpělivosti a ochoty pustit se do toho, naladit se na tělo a způsob jeho fungování.

Päť Cirkevných prikázaní – Jozef Michalov

1.26 
Autor v tejto knižke predstavuje v krátkych úvahách päť cirkevných prikázaní. Vysvetľuje rozdieľ medzi Božími a Cirkevnými prikázaniami. Pojednáva o potrebe týchto prikázaní, ako aj o dôležitosti ich rešpektovania pre každého veriaceho. Knižka je vhodná na individuálne, veľmi prístupné vzdelávanie a taktiež sa môže použiť ako katechetická pomôcka pri všetkých formách katechézy.

Rukoväť kontemplatívnej modlitby – Francisko de Osuna

5.36 
Prečo sa náuka Francisca de Osunu o kontemplácii stala v Španielsku duchovným bestsellerom 16. storočia? Predovšetkým to bolo prvé rozsiahle mystické dielo literárneho významu, napísané v španielskom jazyku. Osunova „metóda ponorenia“ je modlitba mlčiacej lásky. Umenie modlitby je umením lásky, ako to formuluje aj samotný Osuna. Láska je však možná len ako vzťah medzi osobami alebo medzi človekom a osobným Bohom. Môže vzrastať len na pôde duchovno-duševného súladu. Ak u Osunu láska stojí v službe diskurzívneho myslenia a obrazných pojmov, potom musí mať jeden smer a jeden cieľ. Osuna označuje tento cieľ celkom jasne: je to Boh, prebývajúci „v srdci“, vnútorný Kristus, ktorý určuje obraz človeka. Preto nejestvuje mystika lásky bez askézy, tzn. bez úsilia človeka nasledovať Krista a žiť podľa jeho zjaveného slova.

O primknutí sa k Bohu – Albert Veľký

3.78 
I keď spis O primknutí sa k Bohu (De Adhaerendo Deo) sa vždy pripisoval Albertovi Veľkému, mnohí odborníci sa zhodujú v tom, že ho nemohol napísať v jeho konečnej podobe. Svedčia o tom aj myšlienky a implicitné odkazy na autorov, ktorí žili po ňom. Je pravdepodobné, že neskorší anonymný autor prepracoval a rozšíril pôvodný text, ktorý môže pochádzať od Alberta (prvých deväť kapitol). Tento spis sa zaraďuje medzi klasické diela západnej mystiky (a jej tradície via negativa).

Cirkev, drogy a toxikománia – Kolektív autorov

7.86 
Čo môžu robiť kresťania zoči-voči svetu drog? Najjednoduchšie je si povedať, že sa nás tento problém netýka. Kniha Cirkev, drogy a toxikománia neponúka toto ľahké riešenie, nezakrýva nám oči, otvára ich. Autorský tím dôležitej vatikánskej inštitúcie – Pápežskej rady pre pastoráciu zdravotníckych pracovníkov – zložený z odborníkov z celého sveta v nej otvorene hodnotí príčiny, priebeh a dôsledky drogovej závislosti. Zaoberá sa otázkou legalizácie „mäkkých drog“, odhaľuje mechanizmy obchodu s drogami, domýšľa dôsledky, ktoré má toxikománia na spoločnosť. Predovšetkým však vidí človeka, najmä mladého, ktorý je obeťou tohto zla. Hľadá k nemu cestu, ukazuje možnosti, ako mu vyjsť v ústrety, pátra po príčinách jeho nešťastia. S rešpektom k širokému spektru skúseností v prevencii a liečbe drogových závislostí načrtáva východiská, o ktoré sa môžu oprieť rodičia, terapeutické komunity, psychológovia a duchovní poradcovia, kňazi, biskupi.

O poznateľnosti Boha – Scotus Ján Duns

10.09 
Predkladaný Scotov text sa explicitne nevenuje metafyzike - zaoberá sa prirodzenou poznateľnosťou Boha, no predsa sa v ňom nachádzajú miesta, ktoré majú filozofickú relevanciu. Centrálnou pre Scotovo chápanie metafyziky je jeho náuka o jednoznačnosti pojmu "súcna ako súcna", ktoré je zároveň predmetom metafyziky a adekvátnym predmetom ľudského rozumu. V rámci teologického kontextu, ktorým je prirodzená poznateľnosť Boha, Scotus najprv "zostupuje" k metafyzike a určeniu jej predmetu, čo je identické s určením adekvátneho predmetu ľudského rozumu, a potom "vystupuje" k teológii. Teológia teda predpokladá poznanie metafyziky, lebo pojmy "súcno" (ens) a "nekonečný" (infinitum) sú poznateľné v rámci metafyziky. Metafyzické poznanie tu slúži ako báza zmysluplnosti teologického diskurzu. Scotovo chápanie metafyziky, ktoré spočíva na jednoznačnosti pojmu súcna ako takého, reaguje na aristotelovsko-tomistickú tradíciu chápania metafyziky v jej dvojakej onto-teologickej dimenzii a najmä na náuku Henricha z Gentu. Obe myšlienkové koncepcie sa zakladali na analogickom chápaní pojmu súcna ako takého, ktoré Scotus podrobil kritike.

Bonaventúra z Bagnoregia – Mario Sgarbossa

6.27 
„Keby sa ma opýtali, ktorý zo slávnych učiteľov je mojím najobľúbenejším, bez váhania poviem Bonaventúra, pretože jeho náuka je pevná, istá, posvätná, pokojná a nábožná. Okrem toho niet v nej zvedavosti, pretože nakoľko sa to dá, nemieša cudzie, svetské, dialektické či fyzické náuky, zastierajúc ich teologickými výrazmi, ako to robia mnohí, ale keď sa snaží osvietiť rozum, dbá predovšetkým na svätosť a nábožný cit.“ (Jean Gerson, kancelár Parížskej univerzity, 1363 — 1429)

Vízia nádeje – Desmond Tutu

7.89 
Ukázalo sa, že naše prvé voľby boli hlbokou duchovnou udalosťou, vrcholnou náboženskou skúsenosťou, skúsenosťou premenenia. Vybojovali sme veľkolepé víťazstvo nad nespravodlivosťou, útlakom a zlom. Boli sme tam — ľudia, ktorí ako predmet verejnej politiky boli zámerne jeden od druhého odtrhnutí — a vyhlasovali sme, že ľudské spoločenstvo, priateľstvo, smiech, radosť, láskavosť boli pre nás ako pre jeden národ nemožné. Sme tu, pochádzame z rôznych kmeňov a hovoríme rôznymi jazykmi. Sme z odlišných kultúr a vyznávame absolútne neuveriteľné náboženstvá, ale stávame sa jedným národom. Uveril by niekto niekedy, že je to možné? Len v roku 1989 sa polícia vyhrážala, že použije ostré náboje, aby rozohnala ľudí, ktorí protestovali proti pobrežnému apartheidu. V roku 1989 boli pripravení zabíjať, aby udržali apartheid a pláže len pre belochov. A o pár rokov neskôr bol z nás národ, ktorý si zvolil za prezidenta Nelsona Mandelu. Tento muž, ktorý sa dvadsaťsedem rokov trápil vo väzení a ktorého hanobili ako teroristu, sa nakoniec stal jedným z morálnych vodcov sveta. (Desmond Tutu)

Moderní český novozákonní překlad – Josef Bartoň

2.15 
Prvním svazkem chystané ediční řady Studijní texty České biblické společnosti je úspěšně obhájená disertační práce uznávaného klasického filologa, bohemisty a teologa PhDr. Josefa Bartoně, Th.D.

Kto prvý hodí kameňom? – John Powell

5.64 
Často počuť výčitku, že psychológia sa zaoberá iba chorými ľuďmi, že vždy skúma len pramene mentálnych a emocionálnych chorôb. V ostatnom čase sa objavil nový trend – študovať zdravých a šťastných ľudí a skúmať pramene ľudského zdravia a šťastia. Komunikácia je najdôležitejšia zo všetkých zdrojov šťastia a zdravia. Komunikácia je základnym a podstatným predpokladom ľudskej spokojnosti.

Pútnici a bojovníci – Ondrej Lucký

4.07 
Musel niesť veľký smútok v srdci a musela sa triasť ruka pisára, ktorý zapísal do prastarých letopisov tieto slová: " Potom prišlo iné pokolenie, ktoré už nepoznalo mocné skutky Jahveho. I robili synovia Izraela, čo bolo zlé v očiach Jahveho, a slúžili baalom a aštarám, chodili za inými bohmi, bohmi okolitých národov, a klaňali sa im. Tu vzbĺkol hnev Jahveho proti nim a vydal synov Izraela do rúk lupičov a okolitých nepriateľov." Bola to doba, ktorá si žiadala mimoriadnych hrdinov, a keby ich nebola našla, všetko by pokryla temnota zabudnutia. Ale či jestvuje doba, ktorá by nepotrebovala hrdinov?

Všade ťa vidím – Henny Fiebigová-Siváková

2.84 
Zbierka Všade Ťa vidím je výberom z autorkinej viacročnej básnickej produkcie. Vznikla tak azda prvá zbierka mariánskej poézie od ženskej autorky. Sú to básne prosebné, ďakovné, pozdravné, v ktorých sa matka utieka k nebeskej Matke, aby vyjadrila svoj vzťah k nej v mnohorakých obmenách.

Příběh o povstání hada

7.14 
Kniha obsahuje překlad velmi starých gnostických textů nalezených v Nag Hammadí a jejich přepracování nejstaršími katolickými otci Ireneem a Hipppolytem. Přináší také rozhodující informace o postavě biblického Ježíše Krista.

Křesťané před Kristem, za Krista a po Kristu

10.72 
Výběr z grumánských textů nejstarších zpráv katolických otců a spisů z Nag Hammadí.

Budoucnost náboženství – Richard Rorty,Gianni Vattimo

5.80 
Dva slavní světoví filosofové Richard Rorty a Gianni Vattimo sice vycházejí z odlišných intelektuálních tradic, oba však spojuje kritický přístup k metafyzice. Ve svém díle se zabývají otázkami, které přesahují rámec filosofie, a přehodnocují základní otá

My ohlasujeme ukrižovaného Krista – Raniero Cantalamessa

6.18 
Cantalamessa nám v tejto knihe predkladá komentáre k čítaniam o Pánovom utrpení, prednesené v Bazilike svätého Petra za prítomnosti pápeža počas veľkopiatkovej liturgie v rokoch 1985-1995.

Vymitani vseho kacirstva – Hippolytus,Jan Kozák

10.72 
Kniha je pramenem poznání původního křesťansko-gnostického učení i vhodnou vstupní branou do problematiky srovnávacího náboženství a studia starověké filozofie. Autor - svatý katolický otec žijící na přelomu 2. a 3. století n. l. - ve svém díle prezentuje nejen raně křesťanské gnostické učení, nýbrž také učení nejslavnějších starověkých řeckých filosofů Herakleita, Platóna, Empedokla a dalších.

Môj anjel strážny – Mária Chovancová,Eva Nocárová

1.83 
Každý má svojho anjela strážneho, a ten ho nikdy neopustí. Či je to ráno pri vstávaní, počas dňa alebo večer, keď sa ukladá do postele. Formou krátkych básničiek sa deti môžu oboznámiť so situáciami doma, v škôlke i na ihrisku, kedy im je anjel strážny najviac nápomocný.Vhodné pre deti do 8 rokov.

Křesťanství a ateismus úplně jinak – D´Souza Dinesh

14.73 
Dinesh D’Souza, autor mnoha bestsellerů podle žebříčků New York Times, objektivně zkoumá argumenty a rétoriku ateistů v současné debatě o Bohu a křesťanství. Oponuje ateistům podle jejich vlastních pravidel a dokazuje, že náboženská víra je slučitelná s rozumem a vědou. Výsledkem je kniha, jež nabourává obecné představy o křesťanství a potvrzuje, že na křesťanství opravdu je něco skvělého.

Tradičné kresťanské hodnoty 2 – Michal Holováč

7.51 
Žiaden "Ústav pamäti národa" národu pamäť nezaručí a ani nedá. Skôr ho o pamäť oberie. Svoju pamäť si musí národ uchovať sám. Skutočnou pamäťou národa sú básnici - bardi. Národ, ktorý si nechá vyvraždiť básnikov - bardov nemá ani pamäť a ani právo na existenciu. Kto vraždí básnikov - bardov, nivočí pamäť národa. Len básnici - bardi, ale nie skorumpovaní a úradnícki ba/s.../rdi, sú pamäťou národa...

Steiner, Marx a nová paradigma – Vladislav Stanko

8.55 
Cesta do pekla býva vydláždená dobrými úmyslami; tieto slová sa bytostne týkajú Marxovej filozofie, jeho "Nebeského kráľovstva" budovaného na Zemi, toho tragického komunistického pokusu, ale aj neuskutočneného Steinerovho projektu sociálnej trojčlennosti. Avšak napriek tomuto všetkému, vďaka myšlienkam týchto dvoch mužov, mohol vzniknúť nový vedecký smer novo-antropozofia. Publikácia, ktoru držíte v rukách Vám umožňuje nahliadnuť do „kvasného pročesu“ vzniku tejto novej vedeckej disciplíny, ktorá je na rozdiel neskorších prác autora ešte nazvaná skromnejšie – len ako „nová paradigma“.

Svätá trojica – Donald Macleod

0.95 
D. Macleod veľmi prístupnou formou vysvetľuje podstatu učenia o Božej Trojici. Uvádza príklady zo Starého i Nového zákona, keď sa Boh prejavoval v troch rôznych osobách a podrobne rozoberá miesta v Písme, ktoré o Božej Trojici učia. Citátmi zo spisov cirkevných otcov ukazuje, že porozumenie Bohu ako Trojici bolo prítomné už v ranej cirkvi a ako sa v zápasoch s heretikmi doktrína Trojice formovala až do podoby, ktorú poznáme dnes. Reaguje tiež na výhrady judaizmu, islamu, mormonizmu a Jehovových svedkov proti trojičnej doktríne. Veľká časť knihy sa zameriava na uplatňovanie viery v Boha ako Trojicu v našom každodennom živote.

Sú kresťania ľudia? – Cameron S. Nigel

0.95 
Mnohí žijeme tak, akoby odpoveď bola nie: usilujeme sa oslobodiť nielen od hriechu, ale aj od svojej ľudskej podstaty. Motív je chvályhodný – ide o túžbu stať sa duchovnejšími. No ak sa nazdávame, že duchovnosť spočíva v popieraní našej ľudskej prirodzenosti, mýlime sa na celej čiare.

Úvod do teologie – Jong-un Kimová

7.26 
Spis korejské teoložky, zabývající se všeobecným úvodem do teologie, určený pro širokou veřejnost.

Plač duše – Dan Allender,Larry Crabb,neuvedený

1.90 
Autori objasňujú, ako sa v našich emóciách odhaľujú naše najzávažnejšie otázky o Bohu. Často kolíšeme medzi dvomi extrémami. Buď sa cítime vynikajúco, alebo celkom mizerne. Máme sklony nevšímať si svoje pocity, alebo s nimi zápasiť, akoby to boli naši nepriatelia. Ale všetky emócie, či už pozitívne, alebo negatívne, nám naznačujú pravú podstatu Boha.

Kresťanský život – Ferguson B. Sinclair

1.90 
Podrobnejšie informácie o knihe Kresťanský život: Kresťanské doktríny majú v kresťanskom živote významné miesto. Sú podstatnou oblasťou kresťanského rastu. „Kresťanské doktríny formujú náš život, pretože nám ukazujú Boha, ktorému slúžime a ktorého oslavujeme," píše Sinclair B. Ferguson. Na tomto základe autor objasňuje také kľúčové biblické témy akými sú milosť, viera, pokánie, znovuzrodenie a istota.