Zobrazených 49–72 z 1431 výsledkov

Narcis – Rudolf Sloboda

12.30 
Románový debut jedného z najčítanejších a najpredávanejších slovenských autorov aj po rokoch presvedčí, aké dôležité v živote človeka je hľadanie osobnej slobody. Hlavný hrdina Urban Chromý prichádza do Ostravy. Dobrovoľne ukončil štúdium na Filozofickej fakulte, predal knihy a odišiel pracovať do železiarní. To, čo prežíva, sa nedá nazvať nijako inak, iba ako hľadanie samého seba. Realita života sa v príbehu strieda s úvahami a snami Urbana intelektuála. Číta Knihu proroka Izaiáša, hrá s miestnymi chlapmi karty, a pritom hľadá ženu, ktorá by ho pochopila. Prostredie, v ktorom sa ocitol, ho deprimuje až natoľko, že rozmýšľa o samovražde. Napokon sa však rozhodne inak: zmení svoj život.

Letmý sneh – Pavel Vilikovský

11.35 
Bolo by to pekné povedať, že novela Pavla Vilikovského dáva odpovede na základné otázky života, ale nebola by to pravda. Hlavný hrdina a rozprávač príbehu sa len pokúša klásť tie odveké otázky trochu ináč, tak ako mu ich vnucujú na jazyk jeho vlastné zážitky a skúsenosti. No ako vieme, dobre položená otázka je už polovicou odpovede, a druhú polovicu si iste doplní sám učiteľ. Dozvie sa popritom všeličo o láske, lavínach, kožuchoch, duši, materských znamienkach, zen budhizme a na neposlednom mies t aj o bilabiálnych konsonantoch v jazyku algonquinských Indiánov. Nie všetkému, čo rozprávač vraví, sa dá veriť, ale to nie je čudné, on si len píska na ceste tmavým lesom, aby si dodal odvahu. Iste ho poteší, ak ho čitateľ na kuse odprevadí a prípa dne sa aj pridá svojím vlastným popiskovaním - vo dvojici sa ani ten najhustejší les už nezdá taký temný.

Diablové elixíry – E.T.A. Hoffmann

9.41 
Bohato fabulovaný románový príbeh kapucína Medarda. Strhujúco vyrozprávaný E. T. A. Hoffmannom, klasikom nemeckej literatúry. Vťahuje čitateľa do hlbín ľudskej duše, do schizofrénie jej intímnych poryvov vyvolávaných ustavične sa meniacimi vratkými polohami na tenkej hranici medzi dobrom a zlom. Autor virtuózne hrá (sám aj hudobný skladateľ) na citlivých strunách tajomna až príšerna, istôt človeka i jeho vnútornej rozorvanosti, náhle meniac hudobný motív aj tóninu, aby nakoniec vyviedol skladbu do symfonickej harmónie. Majstrovsky vykresľuje (sám aj maliar) scény blaha i najhrozivejšej záhuby, frivolnej pýchy i pokornej kajúcnosti, až naostatok jeho dielo vyusťuje do zátišia vnútornej vyrovnanosti.

Fagotista, ktorého nemiloval Boh – Jozef Heriban

8.46 
Samuel Gold Baťovanský je druhým fagotistom vo filharmónii a myslí si, že ho Boh miluje menej ako ostatných. Ako sám hovorí, vie sa s tým vyrovnať, pretože s ním sa život nikdy nemaznal. Namiesto toho, aby sa stal uznávaným svetovým klaviristom alebo slávnym dirigentom, sedí vo filharmonickom orchestri a hrá na tom nemotornom hudobnom nástroji. Ale prekážajú mu aj iné veci. Napríklad, keď hyeny so zadkami pritlačenými k sebe ukradnú gepardici poctivo ulovenú antilopu, alebo keď pripitý svadobný otec otravuje jeho a Pištu Lakatoša, aby hrali stále dokola nejaké hlúpe odrhovačky... Jeho rozhovory s Bohom určite zaujmú čitateľa svojím originálnym humorom a neopakovateľným štýlom, ktorý posúva príbeh do metaforického obrazu nekonečného ľudského putovania za láskou, šťastím a uznaním... Verzia: Fatalistické úsilie hrdinu vypovedať za každú cenu svoju pravdu je pre Jozefa Heribana žriedlom nevyčerpateľnej komiky. Autor dáva svojmu hrdinovi možnosť vyhovoriť sa zo všetkých svojich tráum, posadnutostí i krívd, čím vlastne z neho robí humorného antihrdinu, ktorý poskytnutú možnosť aj dokonale využíva. Oznamuje nám svoje „pochopené“ pravdy a presviedča nás o nich s takou nástojčivosťou, že by sme boli ochotní naozaj uveriť, že svet je plný podrazov, úskokov, ľstí, arogantnej bezzásadovosti a korupcie. Heribanova kniha o fagotistovi, ktorého nemiloval Boh, je podmanivé dielko prežiarené láskou k hudbe, ale samo má rytmus i dynamiku, humor i iróniu, drsnosť i poetickosť, intimitu i schopnosť sociálnej komunikácie. Má však aj nezvyčajnú dávku ľudskej či spoločenskej empatie. Je to nielen smutnoreč za biblického Kaina, ale rovnako aj otázka optimistu o hodnote súčasného človeka, sugestívne nastolená umením nachádzať otázky tam, kde iní nachádzajú iba odpovede. Alexander Halvoník literárny kritik

Chyť si svoje šťastie – Ivana Klein

8.46 
Jesika je zanietená študentka literatúry. Ako každé dievča, aj ona rieši bežné problémy, ktoré jej prináša život. Má komplikovaný vzťah s mamou. Tá v päťdesiatke prežíva druhú pubertu. Ich vzťah sa vyhrotí, keď si matka nájde milenca v dcériných rokoch. Východisko z krízy hľadajú na spoločnej dovolenke v Egypte. Keď sa už zdá, že sa všetko na dobré obráti, Jesika jedného večera zmizne. Ocitne sa v rukách pašeráka mladých žien... Ivana Klein (1984) vyštudovala univerzitu v Trnave, odbor germanistika a slovenský jazyk. Pracuje ako učiteľka. Býva v Starej Turej. Debutovala románom Zlatá kreditka, inšpirovaným skutočnou udalosťou. V jej druhom románe Milujem ťa na smrť nechýba napätie a kriminálna zápletka.

Matky a macochy – Renata Bhujun

11.31 
Ošúchaná sídlisková lavička je miestom, kde sa takmer denne stretávajú štyri priateľky. Ako bútľavá vŕba dôverne načúva ich problémom aj veselým zážitkom. Helena, Denisa, Nina a Etela – každá je iná, každá svojím príbehom dokresľuje pestrú paletu ženského sveta. A každá v sebe ukrýva vlastné tajomstvá... Popritom vôbec netušia, ako sa ich osudy skrížia. Zdolajú hrdinky náročné prekážky, ktoré im život stavia do cesty? Dokážu prijať jeho nečakané dary? Ktorá z nich sa ujme malej siroty? A ako karty zamieša atraktívny Tomáš? V dojímavom príbehu, plnom pohnutých osudov a búrlivých citov, autorka diskrétne poodkrýva vnútorné dilemy aj tajné zákutia ženskej duše.

Rozpáravky – Kočan Miki ml.

4.75 
Literárny debut športového publicistu, ktorý nielen vzhľadom na prípadné využitie súčastí tejto prvotiny v hudobnej sfére preferuje označenie "texty" pred slovom "básne". Nadhľadový, hravý a výbojný post-punk veľkomestského furianta. "štikútaj chichot, / pohrdni pančom, / budem tvoj Sancho, / keď už si Quijote".

Miluje nemiluje idem – Martina Monošová

8.46 
Osudoví muži, ale iba jeden je ten pravý. Dve ženy, ale ani jedna nechce ustúpiť. Andrea a Kristína, ktoré si jedna o druhej myslia "svoje", by si navzájom nijako neprekážali. No osud chcel, aby sa ich životy ironicky popreplietali do zmotanca, v ktorom sa končia aj omnoho silnejšie ženské priateľstvá, a život im nenápadne preteká pomedzi prsty… Príbeh dvoch žien na pozadí dynamicky sa meniacich životných podmienok, vyplývajúcich z veľkých spoločenských zmien od osemdesiatych rokov až po súčasnosť, napísané podľa skutočných udalostí – románová sága Martiny Monošovej: Miluje, nemiluje, idem. Martina Monošová (1972, Trenčín), spisovateľka. Vyštudovala priemyselný dizajn na STU v Bratislave. Debutovala románom z prostredia opatrovateliek Lásky o piatej, napísala voľné pokračovanie príbehu z britských ostrovov Anglické prebúdzania, zaujímavý trojpohľad na manželskú neveru v románe Klišé, s nadhľadom podaný román Zlodeji bozkov o hľadaní vlastnej cesty i ceny, román o výšinách a pádoch v živote speváčky Sladké sny a erotický príbeh s detektívnou zápletkou Lekcie z nenávisti. Autorka pracuje s interiérom a módou. Žije a tvorí v Pezinku. www.martinamonosova.sk

Neßer ma – Nina Krausová

8.46 
Hľadanie ideálneho muža pre Lenu spustí lavínu nečakaných situácií a výrazne zasiahne aj do vzťahov troch kamarátok. Mileneckých, manželských, zabudnutých. Každý má svojich duchov a mŕtvoly v skrini. Ibaže Nora, Sabina a Lena ich majú viac, ako je políc v Ikei! Nina Krausová sa narodila v Bratislave. Má mimoriadne pozitívny vzťah k mesiacu lásky. Napriek tomu, že sa narodila v januári, narodeniny oslavuje aj v máji, a to hneď dva dni po sebe. Má 43 rokov. Študovala knihovníctvo, nemčinu a žurnalistku. Tí, ktorí ju poznajú, tvrdia, že je náladová a tvrdohlavá, ale zároveň aj krehká a citlivá. Dôležitý pre ňu bol rok 2012. Keď všetci čakali koniec sveta, ona v sebe objavila tri úplne odlišné osobnosti, ktoré spolu napísali túto knihu. Zbožňuje Paríž, kde žila tri roky, momentálne však uprednostňuje Kolín. Uvažuje o tom, že by sa na nejaký čas usadila v New Yorku.

Nevinné klamstvá – Dana Hlavatá

10.36 
Broňa stratila hlavu. A rovnako stratila aj súdnosť, pre ktorú nevidí, čo sa okolo nej deje, do akého nebezpečenstva sa zamotala. Bezhlavo sa zamilovala do Sláva, ktorý je patologický klamár. Ten z nej šikovne ťahá rozumy, ale aj peniaze. Hrá na viacero strán. Broňa si nezloží ružové okuliare ani vtedy, keď sa na scéne objaví žena, o ktorej tvrdí, že je dávno mŕtva. Sama sa tak ocitne v smrteľnom nebezpečenstve. Dana Hlavatá (1957, Bratislava) vyštudovala FiFUK – odbor televízna žurnalistika. Napísala desiatky rozhlasových hier a dramatických pásiem, televíznych scenárov, rozprávok, stovky kriminálnych i životných príbehov, fejtónov, poviedok. Vydala niekoľko kníh. Venuje sa aj výtvarnej tvorbe. Získala literárne ocenenia doma aj v zahraničí. Pracuje v Slovenskej televízii ako dramaturgička. Je matkou dvoch synov, vďaka ktorým sa pozerá na svet s humorom.

Pozri sa na seba (nové vydanie) – Petra Nagyová Džerengová

8.46 
Lýdia prežíva v starej vile hotové peklo. Z jej manžela sa stáva zlostný, nervózny muž, ktorý ju bije a ponižuje. Všetko sa ešte viac zamotáva po oslave, keď manžel privedie domov svojich študentov. Medzi nimi bezočivú sexi Karlu, ale aj citlivého Róberta... Vymotá sa Lýdia z pavučiny intríg? Podľahne zakázanej láske? Udrží si rodinu? Ale za akú cenu? Petra Nagyová Džerengová (3.3.1972, Košice), od svojich osemnástich žije v Bratislave, kde vyštudovala obchodnú fakultu na Ekonomickej univerzite. Pracovala ako letuška, redaktorka, moderátorka, scenáristka, predavačka zeleniny, obchodná zástupkyňa. Aj keď si jej manžel myslí, že s takým dlhým zoznamom povolaní pôsobí podozrivo, nedávno k nemu pridala aj prácu viceprimátorky Bratislavy. Napísala šesť kníh pre dospelých: Chcem len tvoje dobro, Za to mi zaplatíš!, Pozri sa na seba, Nepýtaj sa, kde som, Ženy nášho rodu, Ide o život a dve knihy pre deti: Klára a mátohy a Klára a iglu.

Rebelka – Karin Krausová

6.64 
Bernadeta je posadnutá módou, zvlášť kombinovaním starého oblečenia zo second handu s najnovšími módnymi vychytávkami. S hlavou plnou módnych nápadov pracuje vo firme, v ktorej jej výplata na konci mesiaca ledva vystačí na živobytie. Jedného dňa (či skôr noci) ju „osvieti“ a dostane nápad! Zo svojho koníčka si spraví živobytie! Obľúbenosť kolekcie originálnych outfitov REBELKA rastie neuveriteľne rýchlo a ona je nútená konať. Vziať osud do vlastných rúk a pobiť sa za svoje šťastie s celým svetom. Až príliš dobre si uvedomuje, že ak si nevybuduje svoj sen, niekto si ju najme. Aby vybudovala ten JEHO. Aká je vlastne cena za splnený sen? A vôbec, treba vždy nejakú cenu zaplatiť? Rozšírená verzia novinky od autorky bestsellerov Márnivá sezóna, Vesmír je ženatý, Prachy pani Schwarzovej a Sukničkár, Karin Krausovej!

Grázel – Tomáš Varga

6.65 
V novele Grázel sú príbehy také neuveriteľné, že sa mohli pokojne stať. Dospievajúci Džimi a jeho podarený otec prehlbujú svoj vzťah spôsobom „kto vydrží viac". Aféry s podvodníkmi a prostitútkami ponúkajú čitateľom výnimočnú zábavu, no presvedčia tiež o tom, že otcovská môže byť nielen facka, ale aj láska.

Motorkár – Peter Moskaľ

4.74 
Peter Moskaľ sa po skvelom prozaickom debute Cestopis konečne primäl napísať druhú knihu. Až tak veľa sa od cestovateľa nelíši - znova je to obraz jeho vnútorného sveta, ktorý je citlivý, metaforistický, jemný i priamočiary. Autor sa nevzdal ani svojej originálnej atmosféry, takže napriek tomu, že budete čítať o bežnom živote smrteľníka žijúcom v tomto uponáhľanom svete, dostanete sa do Peťovho nezvyčajného sveta snívania s otvoreným srdcom veľmi vnímavej duše. "Nebude to len o motorkách a babách?" Nie, nebude. Ale bude to jazda, to sa pripravte! O autorovi: Peter Moskaľ sa narodil roku 1976 v Michalovciach a je absolventom práva na UMB v Banskej Bystrici. Žije striedavo v Anglicku a na Slovensku. Debutoval knihou Cestopis, za ním nasledoval titul Motorkár.

Nebezpečne blízko – Erika Hornáková

8.46 
Príbeh o láske, zrade, o ľudských predsudkoch a rodinných väzbách – koreňoch, ktoré sa nedajú len tak pretrhnúť. Keď do príbehu vstúpia rusky hovoriaci mafiáni, dvaja muži zoberú spravodlivosť do vlastných rúk a za každú cenu chránia svoju rodinu. Erika Hornáková (1975). Pochádza z Myjavy. Vyskúšala viaceré povolania. Bola vedúca predajne, realitná maklérka ale i kozmetická poradkyňa. Vymenila mestský život za život na tvrdých myjavských kopaniciach, kde sa v lone prírody venuje svojej malej rodinnej farme, čo pokladá okrem kníh a písania za svoju najväčšiu záľubu. Miluje zvieratá, knihy, písanie, výborné jedlo, čokoládu, hudbu, tanec, svoje rómske korene, spoločnosť dobrých ľudí.

Len kým si tu – Eva Hrašková

8.46 
Životný príbeh mladej ženy a láska vo všetkých jej podobách: láska k mužovi, k rodine, deťom a tiež láska z pohľadu muža; láska k peniazom, k sexu, ženám, ale aj k sebe samému... Kniha je plná vyznaní, ktoré nik z nás nevysloví, pretože nemá odvahu. Často ich túži povedať, ale kým sa odhodlá, býva neskoro... Michaela, mladá a úspešná žena, stráca pevnú pôdu pod nohami. Všetko sa začína, keď otvorí doručený e-mail s fotkami cudzích žien v náručí jej priateľa. Lavína sa spúšťa... Nepríjemné kolegyne ju prinútia opustiť prácu, ktorú milovala. Dlhoročný vzťah sa jej rúca a zdravotný stav naberá katastrofické obrátky. Túži sa vrátiť k rodine, na miesta, kde vyrastala. Počas jazdy autom jej príde zle, zastaví a náhodne stretáva lekára, ktorý sa jej snaží pomôcť. Príchod do domu starých rodičov jej vykúpenie neprináša. Okrem rodinných problémov čelí aj atakom svojho bývalého priateľa. Odmieta snubný prsteň, ktorým ju Marek prosí o odpustenie, o chvíľu jej osud otočí zrkadlo... Kto bol záhadným odosielateľom fotiek Marekových mileniek? Čo skrýva mladý lekár Dávid pred svetom, a prečo nebol ľahostajný k osudu cudzej ženy na diaľnici? Kedy si vlastne uvedomíme, čo pre nás naši najbližší znamenajú? A prečo sú Vianoce pre Michaelu najsmutnejším sviatkom roku? Eva Hrašková (1988). Vyštudovala účtovníctvo, ekonomiku a manažment podniku, pracuje ako personalistka vo firme s viac ako storočnou históriou. Jej skutočným hobby je literatúra. Prvé poviedky publikovala v časopise Kamarát. Neskôr písala pre školské časopisy a periodickú tlač, spolupracuje na vydávaní firemných časopisov a bloguje pre známe internetové kníhkupectvo. Zbožňuje čítanie a ešte viac miluje písanie.

Kaviarenské tajomstvá – Ivana Havranová

11.31 
Kaviarne žijú svoj život, svoje i cudzie príbehy. Ukryté medzi starými múrmi, v ponurom svetle, vítajú unavených, nešťastných, zlomených, smädných. Sú svedkami vášnivých debát aj milostných vyznaní. Kaviarne sú domovom všetkých z ulice a kto ich raz objavil, už nikdy sa necíti sám. Vedia o láskach, rozchodoch aj mordoch, ale diskrétne mlčia. Ivana Havranová poodhalila niektoré tajomstvá. Kto tu vtedy žil a bol pri tom, si určite spomenie... poznáš ten príbeh? Ivana Havranová vyštudovala žurnalistiku na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Pracovala a profesionálne rástla v redakcii denníka Smena, v časopise Zornička, neskôr v Československej televízii ako publicistka mládežníckeho magazínu Televízny klub mladých. Je autorkou viac, ako 400 televíznych scenárov, množstva poviedok pre deti, rozhovorov, reportáží. Po roku 1989 založila vlastné vydavateľstvo, v ktorom vydávala sedem časopisov ako napr. Maxisuper, slovenský Bulvár, Lišiak a iné. Napísala dvanásť kníh, z toho päť poviedkových. Žije a tvorí v Bratislave.

On – Zuzana Markovičová

8.46 
Sylviine vzťahy vždy na začiatku vyzerajú ako tie pravé. Jej prvý vzťah skončí, keď nájde útechu v inom mužovi. Dozvie sa však krutú pravdu o smrti svojho bývalého partnera, do ktorej je zapletený jej nový milenec. Po všetkých tých klamstvách chce odísť a začať nový život. Zamiluje sa však do svojho kolegu, aj keď vie, že má priateľku. Nakoniec sklamaná ďalším mužom odchádza preč zo Slovenska, kde zistí, že čaká dieťa...

Keď na Haiti padá dážď – Veronika Savarijová

2.90 
Príbeh mladej ženy, ktorá v rozvojovej krajine nájde nielen biedu a utrpenie, ale aj vlastné šťastie... Keď sa Anika rozhodne stráviť tri mesiace na ostrove Haiti ako sociálna pracovníčka, netuší, čo jej osud prinesie. Spočiatku sa nič nevyvíja podľa jej predstáv – je zavalená prácou, obťažuje ju všadeprítomná špina a odlišné zvyky domorodcov. Nemá ani chvíľu na to, aby uvažovala nad vlastnými problémami. Po jej boku navyše pracuje sebavedomý lekár Jozef, ktorý ju svojím správaním privádza do zúrivosti, a zároveň ju nesmierne priťahuje. Keď sa pri ňom znova cíti šťastná a rastie aj jej láska k magickému ostrovu, zdá sa, že túto idylu nič nemôže narušiť. No vďaka šokujúcim neočakávaným udalostiam začne Anika chápať, že je to práve minulosť, ktorá ovplyvňuje nielen osud Haiti, ale aj jej život. A tak musí pátrať vo svojom srdci a hľadať nové životné výzvy. BONUS! Román je doplnený originálnymi fotografiami Veroniky Savarijovej, ktoré nafotila počas svojej lekárskej misie na Haiti.

Závislá – Ela Marsová

8.54 
Dvadsať rokov v živote mladej rodiny tesne po páde režimu: nástrahy, lásky, závislosť, iné vzťahy. Ela sa musí vysporiadať s ich následkami a dopadmi na svoj život. Ela Marsová sa narodila v Bratislave ako najstaršia z troch sestier, s ktorými prežila krásne detstvo v harmonickom manželstve svojich rodičov. Vyštudovala SOU Spoločného stravovania, pracuje v oblasti krásy a zdravia. Prežila búrlivý vsťah a momentálne sa snaží žiť kľudný a spokojný život. www.destiny.sk

Muchy – Igor Hochel

5.68 
Prozaický debut Igora Hochela Muchy (v treťom roku okupácie) ponúka čitateľom príbehové poviedky, ktoré zachytávajú krátky životný úsek protagonistov, poväčšine jednu zvláštnu udalosť v ich každodennom bytí. Autor sa opiera o realitu, avšak reálne ozvláštňuje prvkami absurdity, záhady či iracionality. V týchto prózach sa odzrkadľujú aj politicko-spoločenské pomery a premeny v našej krajine, konkrétne 50. roky 20. storočia s ich atmosférou zastrašovania ľudí, obdobie tzv. normalizácie po okupácii Československa vojskami Varšavskej zmluvy v roku 1968, ale aj negatíva "novej éry" - obdobia po nežnej revolúcii. Niektoré poviedky obnažujú bezmocnosť postáv voči vonkajším okolnostiam, v iných zase sa protagonisti-milovníci kníh, spisovatelia, stredoškolskí profesori - proti týmto okolnostiam búria, ich malé vzbury síce nedokážu nič podstatné zmeniť, ale majú veľký význam pre zachovanie ich identity a dôstojnosti.

Mal to byť pekný život (nové vydanie) – Andrea Coddington

10.36 
Slovenka Dara prežíva na Manhattane svoj americký sen a napriek neľahkému životu cudzinca si naplno užíva zasľúbenú krajinu s jej provokujúcou, špecifickou atmosférou. Život v uctievanom i zatracovanom New Yorku je fascinujúci, no kto si doteraz myslel, že Amerika je rajom na zemi, román mu otvorí oči. Bez príkras a s dávkou humoru ilustruje americkú realitu, prácu, vzťahy, zdravotníctvo... Keď Dara stretne Collina, muža svojho života, udalosti naberú rýchly spád. Zamilovaná dvojica prežíva vzťah plný vášne, krásnych prekvapení a malých zázrakov. Ich láska je dokonalá, vzácna. A potom Dare zazvoní telefón. Do rúk vzala opraty smrť a zamierila na nesprávne miesto. Mal to byť pekný život je román osudový. Príťažlivý. Na jeden dych. Patria k nemu smiech aj slzy, akoby sa s ním narodili. Vyvoláva súcit a spriaznenosť s cudzím, a predsa tak blízkym osudom iného človeka. A je to príbeh skutočný.

V znamení premeny – Markéta Andričíková

6.27 
Autorské rozprávky založené na vertikálnom videní a modelovaní sveta predstavujú premenu archetypu mýtov a ľudových rozprávok najmä na duchovnej báze. Z toho hľadiska ich možno pokladať za jedny z tisícorakých špecifickýchpokusov zachytiť podstatu nevyčerpateľnejého duchovného dedičstva. Spomedzi mnohých žánrových variácií autorských rozprávok nás zaujímajú práve tie, v ktorých v rozličnej miero zohráva úlohu filozoficko-symbolický princíp, imaginatívno-poetický princíp, mytologizujúci princíp, transcendeltálno-spirituálny a iracionálny princíp alebo sociálno-spychologický princíp. Podobne ako mýtus a ľudová rozprávka, aj takéto autorské rozprávky sú interpretáciu sveta, o ktorom E. Cassirer povedal, že sa skladá z "jazyka, mýtu, umenia a náboženstva". Všetky spomenuté časti sveta sa v rozlišnej miere zrkadlia aj v autorskej rozprávke ako symbolickom médiu vypovedajúcom o človeku, jeho fyzickom, duševnom a duchovnom živote.